St10

Discussion in 'Nederlands Forum' started by SMB Drone, Dec 3, 2016.

1. SMB Drone

SMB Drone New Member

Weet iemand of ik de band kan veranderen van de st10 hij schijnt te bestaan uit 10 kanalen, dit omdat op de locatie waar ik vlieg gebruik wordt gemaakt van een router en die zit ook op 2,4 maar als ik de band kan veranderen zodat ik niet op de zelfde band zit als de router.

Grt Hans

Tags:
  2. jesper2142

jesper2142 Member

Hoi Hans,

Ik ben helaas niet bekend met de ST-10 controller en kan er ook weinig over vinden mbt de 2.4Ghz verbinding.

Ik vlieg zelf met de St-16 controller en deze werkt op 2.4Ghz en 5Ghz. De 5Ghz verbinding draagt zorg voor de telemetrie ( de besturing ) en de 2.4Ghz regelt de overdracht van de beelden naar je zender.

In principe zou je geen problemen moeten ondervinden met je drone icm de Router op locatie. Dit omdat jou drone automatisch een scan gaat maken op het moment dat hij het 2.4Ghz kanaal wilt verbinden. Met andere woorden je kan nooit op het zelfde kanaal als de router terecht komen. De ST-10 controller zoekt namelijk automatisch een kanaal op welke niet bezet is door de Router.

Echter weet ik niet of de ST-10 controller ook op 5Ghz werkt maar dat terzijde, je zou dus gewoon probleemloos rond moeten kunnen vliegen. Maar nogmaals ik heb geen ervaring met de ST-10 dus ik weet niet van de hoed en de rand ;)

Maar het lijkt mij wel aannemelijk dat in principe het zelfde zou moeten zijn als mijn St-16 controller.

Succes !

Gr Jesper2142

3. Tha

ThaLX Member

Je kunt dat niet aanpassen, maar het is een frequency-hopping protocol, dus die past zich wel aan als er storing is in een deel van de frequentieband. Voor de 2.4GHz band (besturing & telemetrie) hoef je niet snel bang te zijn, die werkt normaliter tot op de afstand die je legaal en bewust maximaal vliegt, en met een redelijk simpel protocol (mavlink/zigbee achtig met encryptie) De video wordt overgezonden op de 5GHz (Eu het lage gedeelte, Us het lage gedeelte van de band, beide gewoon WiFi), daar is ook amper storing.

4. SMB Drone

SMB Drone New Member

Bedankt voor de antwoorden ik ben weer iets wijzer, maar kan iemand dan verklaren waarom ik een crash kreeg waar ik binnen vloog hij had een melding in het scherm dat was weg voor ik het kon lezen hij vloog omhoog tegen het plafond en daar hing dus en router ????

5. jesper2142

jesper2142 Member

Stond je Gps aan of uit ?

Als deze aan stond kon het zo zijn dat hij, op het moment dat je de lucht in ging, hij verbinding had met Gps. Maar als hij dan signaal verliest kan het zo zijn dat hij soms een eigen leven gaat leiden en de benen neemt. Spreek uit ervaring. Of mogelijk een compass storing. Ook dit al een x meegemaakt op het garda meer. Nam mijn drone ook de biezen, gelukkig kon mijn maat de speedboot achter de drone aan varen waarop ik deze met veel pijn en moeite naar binnen kon sturen. En hem bijna van de bodem kon gaan vissen

Dus ja er zijn genoeg factoren die mee hebben kunnen spelen.

Echter als je Gps uit stond kan het mogelijk een compass storing zijn.

Maar een storing vanwege een wifi signaal lijkt me onzin. De drone stemt zijn eigen kanaal af met de st10 en kan dus niet op het wifi signaal van de router komen.

De melding in je scherm is 99% zeker of van je compass geweest. Of van je gps. Als je met gps uit vliegt kan je prima binnen vliegen omdat hij geen coördinaten nodig heeft om een positie te vinden en je dus alle kanten op kan vliegen. Stond deze echter wel aan en hij verliest ineens gps signaal gaat hij zijn eigen leven leiden en vliegt hij er vandoor.

Ik denk dus eerder aan een gps storing dan aan een compass storing.

Tip van flip.
    Vlieg binnen altijd met de Gps uit !!!
    Voorkomt je een hoop ellende en kalibreer desnoods je compass voordat je binnen gaat vliegen

Last edited: Jan 11, 2017
Loading...

Share This Page

Loading...