Binding problemen q500 st10

Discussion in 'Nederlands Forum' started by Justin Hinrichs, May 30, 2019.

Tags:
  1. Justin Hinrichs

Justin Hinrichs New Member

May 30, 2019
    5
    1
    3
    Male
    #1 Justin Hinrichs, May 30, 2019
    Last edited by a moderator: May 30, 2019
    Hey allemaal, ik hoop dat er iemand is die mij helpen kan met het volgende probleem.

Afgelopen zaterdag een Q500 gekocht met een st10 zender. Na 2 keer vliegen kreeg ik geen vlucht informatie meer te zien op de zender (snelheid hoogte etc).

Even gaan googelen loste het probleem helaas niet op, wel werden er een aantal tips gegeven. Helaas is door de laatste tip met probleem groter geworden, het resetten van de zender. Het probleem nu is dat ik de zender en de drone niet meer gekoppeld krijg met elkaar.
    Heb de laatste firmware op zowel de zender als de drone geïnstalleerd, de drone is niet gecrasht.
    Herkend iemand dit probleem?

Hey everyone, I hope there is someone who can help me with the next problem. Last Saturday I bought a Q500 with a st10 channel. After flying twice I did not see any flight information on the channel (speed altitude etc).Googling for a moment unfortunately did not solve the problem, but a number of tips were given. Unfortunately, the last tip with problem has increased the resetting of the channel. The problem now is that I no longer connect the transmitter and the drone with each other. Have the latest firmware installed on both the transmitter and the drone, the drone has not crashed. Did anyone recognize this problem?

2. WTFDproject

WTFDproject Active Member
    Staff Member

Oct 3, 2018
    941
    141
    43
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    Wanneer de ST10 wordt gereset, moet u een nieuw model in de ST10 maken en het nieuwe model aan de Q500 binden. Heb je dit gedaan?

When the ST10 is reset, you must create a new model in the ST10 and bind the new model to the Q500. Did you do this?

3. Justin Hinrichs

May 30, 2019
    5
    1
    3
    Male
    #3 Justin Hinrichs, May 30, 2019
    ja dit heb ik allemaal gedaan. De camera zelf staat wel in het menu om te binden aan de rechterzijde. Links waar de drone zou moeten staan is helemaal leeg. De drone knippers wel oranje wanneer hij in de binde modus staat.

Google Translate:
    yes I did all this. The camera itself is in the menu for binding on the right. Left where the drone should be is completely empty. The drone cutters do turn orange when in binding mode.

4. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    941
    141
    43
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    Dit bestand is een gedetailleerde manier om het bindings- probleem te bepalen. Het is moeilijk te volgen, maar heeft problemen die vergelijkbaar zijn met die van u, opgelost. Als het niet goed is vertaald, laat het me weten en ik zal proberen te helpen.

This file is a detailed way to determine the binding problem. It is difficult to follow, but has resolved issues similar to yours. If it did not translate well, let me know, and I will try to help.

Attached Files:

5. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    941
    141
    43
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    Er is ook een mogelijkheid dat de ONE-draad van de ontvanger los of gecorrodeerd is aan de connector. Deze connector bevindt zich aan de binnenkant van de batterijklep van de Q500. Het bevindt zich in de schaal van de Q500 4K en er is alleen een verlenging zichtbaar in de batterijklep.

There is also a possibility that ONE wire of the receiver is loose or corroded at the connector. This connector is inside the battery door on the Q500. It is inside the shell on the Q500 4K, and only an extension is visible in the battery door.

RCVR Connector.jpg Q5004K.jpg

6. Justin Hinrichs

May 30, 2019
    5
    1
    3
    Male
    #6 Justin Hinrichs, May 30, 2019
    Bedankt voor uw reactie! Ik zal het straks gelijk proberen.

Google Translate:
    Thanks for your response! I'll try immediately.

7. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    941
    141
    43
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    The Camera WiFi signals and the Control WiFi signals are two distinct WiFi systems, each with it's own receivers, transmitters and antennae.
    It is not unusual for one to work, and not the other.

The only camera signal transmitted over the Control WiFi system is the camera tilt. All other camera signals are on the Camera WiFi system.

De WiFi-signalen van de camera en de Control WiFi-signalen zijn twee verschillende WiFi-systemen, elk met zijn eigen ontvangers, zenders en antennes.
    Het is niet ongebruikelijk dat iemand werkt, en niet de ander.

Het enige camerasignaal dat via het Control WiFi-systeem wordt uitgezonden, is de kanteling van de camera. Alle andere camerasignalen staan op het WiFi-systeem van de camera.

8. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    941
    141
    43
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    #8 WTFDproject, May 30, 2019
    Last edited: May 31, 2019
    Justin,
    Ik kon al uw beschreven problemen dupliceren door de draad los te koppelen die wordt weergegeven in de onderstaande foto. Merk op dat de draad WIT is aan de mannelijke kant van de connector. Dezelfde draad is BLAUW aan de andere kant van de connector. Yuneec heeft de witte en blauwe draadkleuren op deze connector omgedraaid. Ze hebben ook de rode en zwarte kleuren omgedraaid.
    Mogelijk wordt de draad niet helemaal uit de witte connector getrokken. Kijk goed om ervoor te zorgen dat alle draden aan beide kanten volledig in de connector worden gedrukt.

Justin,
    I was able to duplicate ALL of your described issues by disconnecting the wire shown in the photo below. Please notice the wire is WHITE on the male side of the connector. The same wire is BLUE on the other side of the connector. Yuneec reversed the white and blue wire colors at this connector. They also reversed the red and black colors.
    The wire may not be pulled all the way out of the white connector. Look closely to ensure all wires are pushed fully into the connector on both sides.

Disconnect.jpg

9. Justin Hinrichs

May 30, 2019
    5
    1
    3
    Male
    #9 Justin Hinrichs, May 31, 2019
    Last edited by a moderator: May 31, 2019
    Ik zal vanmiddag de drone helemaal losschroeven. En al de kabels controleren. Hopelijk is dit het! Bedankt voor zover!

Google Translate:
    I will unscrew the drone completely this afternoon. And check all the cables. Hopefully this is it! Thanks so far!

WTFDproject likes this.
  10. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    941
    141
    43
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    #10 WTFDproject, May 31, 2019
    Last edited: Jun 4, 2019
    Voor de originele Q500-serie bevindt de connector zich in de batterijklep.
    Voor de Q500 4K bevinden de connectors zich in de behuizing.
    Deze tekening kan nuttig worden vanwege de vele malen de volgorde van de bedrading en de kleur van de isolatie verandert zonder duidelijk doel. Het is het beste om de cijfers te volgen en niet om de kleuren te volgen.

For the Original Q500 series, the connector is inside the battery door.
    For the Q500 4K, the connectors are inside the shell.
    This drawing may become useful because of the many times wiring order and color of insulation changes without apparent purpose. It is best to follow the numbers, and not try to follow the colors.
    Typhoon Q Series Receiver Connections3.jpg

javier lopez vaamonde likes this.
  11. Justin Hinrichs

May 30, 2019
    5
    1
    3
    Male
    De drone is weer gerepareerd. Het probleem zat in de software van de drone.

Google Translate:
    The drone has been repaired again. The problem was with the drone software.

Loading...

Share This Page