Het veranderen van de instellingen van de st10+

Discussion in 'Nederlands Forum' started by Patjehousequake, Nov 17, 2015.

1. Patjehousequake

Patjehousequake New Member

Nov 17, 2015
    7
    0
    1
    Male
    Amsterdam
    Hoi weet iemand hier miss of je mph/kph en feet/meter kan veranderen op de st10+.

2. janjaap

janjaap Active Member

Oct 26, 2015
    532
    69
    28
    Male
    PENSIONADA
    Uitgeest (The Netherlands)
    als je ST10(+) aanstaat, ga je naar Flight Settings; ff op ok drukken, in volgende menu naar onder scrollen: Other settings; dan de knop Unit Switch op metric of imperial (inch en foot systeem) op jouw keuze zetten, terug via de back toets en je instellingen zijn daar.....

3. Patjehousequake

Nov 17, 2015
    7
    0
    1
    Male
    Amsterdam
    Super bedankt!! Heb het uit mijn blijdschap over het hoofd gezien Haha. Heb je miss nog meer tips voordat ik als roekeloos piloot ga beginnen Haha

4. richarddepita

richarddepita Member

Oct 29, 2015
    110
    8
    18
    Ja. Niet in smart mode opstijgen want dan kan dat ding onmiddelijk een boom in vliegen of tegen een muur.

5. Patjehousequake

Nov 17, 2015
    7
    0
    1
    Male
    Amsterdam
    Ok. Goed om te weten. Zelf meegemaakt?

6. richarddepita

richarddepita Member

Oct 29, 2015
    110
    8
    18
    Nee, gelukkig niet!! In smart mode vliegt dat ding bij je vandaan als je er in een te korte straal vandaan staat.

7. richarddepita

richarddepita Member

Oct 29, 2015
    110
    8
    18
    Patje!! Machum alev!!!! (Jidishe naam voor mokum) mijn geboortestad. Voel me thuus in enske (Enschede) maar ik ben en blijf toch een mokummer!!

8. janjaap

janjaap Active Member

Oct 26, 2015
    532
    69
    28
    Male
    PENSIONADA
    Je kan gewoon in smartmodus beginnen; gewoon 6 tot 8 meter afstand nemen (is de ingebakken geo fence om jezelf niet te beschadigen door de vlijmscherpe props), dan gaat de Q gewoon recht omhoog de lucht in. Even op 1,5 meter laten hoveren(stuursticks loslaten, die springen vanzelf in de midden stand) en dan kun je in angle modus verder gaan. Als je overschakelt van smart naar modus blijft de Q gewoon op de zelfde positie en op die 1,5 meter hoogte hoveren, tot je weer d.m.v. de joysticks het commando overneemt (leve de GPS !!!!)Vliegen in smartmodus kan ook heel goed, is meer om eerste vliegeigenschappen van de Q te leren. Je speelt dan een beetje op safe. Speel ook wat met de haas/schildpad knop om te leren welke invloeden dat heeft. Ik ben ook zo begonnen en na een paar vluchten over gegaan in de angle modus. Ik ben nu ook steeds meer de follow me of watch me modus aan het bekijken bij het besturen. Ik wil graag het point of interest fenomeen (in watch me modus om een bepaald punt circuleren terwijl de camera -dus de voorkant van de Q- op dat punt gericht blijft). Ik heb dat tot nu toe pas 1 x met de wizzard kunnen oefenen (te slecht weer de laatste tijd hier) maar dan kan ik de stick(wizzard) gewoon ergens mee laten bewegen (in mijn geval een schaal 1:7 stoomtrein) zonder de hele zender mee te moeten slepen en niet 2 apparaten te hoeven bedienen (lok en st10).
    Ik zelf zorg er altijd voor dat ik de Q goed in het oog kan houden (trouwens, dat is verplicht volgens de regels) en ben niet zo van honderden meters hoog of ver vliegen. Ben dan teveel afhankelijk van de FPV op je schermpje en als dat wegvalt heb je geen idee meer waar je Q vliegt en loop je het risico om je 1000 Euris (of meer) in stukjes terug te vinden.......
    Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust; ik ben ook veel wijzer geworden van de diverse fora over de Q.
    Maar ook altijd: RTFM...... read the fucking manual.... :):D

jackk likes this.
  9. richarddepita

richarddepita Member

Oct 29, 2015
    110
    8
    18
    Je hebt gelijk JanJaap. Ik heb mezelf alleen aangewend om in anglemodus op te stijgen aangezien er bij mij nog wel eens kinderen bij staan die opeens lopen of zo. Ik hou die kinderen achter me maar af en toe moet im wat ingrijpen. Vandaar dat ik altijd in anglemodus opstijg. Als ik in smartmodus mijzelf beweeg gaat die drone mee en dat heb ik liever niet. Vandaar!

10. Patjehousequake

Nov 17, 2015
    7
    0
    1
    Male
    Amsterdam
    Thanks voor de hulp mannen maar heb al weer een nieuw probleem Krijg dat leuke software Uav pilot wel op me laptop maar kan hem niet openen snelkoppeling ontbreekt kan exe bestand niet vinden. Grrrrrrrrr help hahaha

11. Patjehousequake

Nov 17, 2015
    7
    0
    1
    Male
    Amsterdam
    Idd janjaap hier in krommenie ook alleen k u t weer dus wilde lekker gaan oefenen op de laptop maar helaas het is me niet gegund hahah

12. Patjehousequake

Nov 17, 2015
    7
    0
    1
    Male
    Amsterdam
    Richard Mokum voor altijd! Hahah heb nog steeds een huis in Adam zal ik altijd houden!! Maar leef meer in het rustige krommenie ook niet verkeerd hoor. Enschede is wel heel wat anders zeg maar ook lekker vertoeven daar hihi

13. janjaap

janjaap Active Member

Oct 26, 2015
    532
    69
    28
    Male
    PENSIONADA
    zie mijn antwoord bij vliegsimulator.

14. richarddepita

richarddepita Member

Oct 29, 2015
    110
    8
    18
    Krijg nou wat!! Krommenie!!!! Jij kent vast wel de "Energieservice noord west" dan!! Ik heb daar mijn laatste jaren gewerkt in de Zaanstreek. Krommenie is leuk!

15. richarddepita

richarddepita Member

Oct 29, 2015
    110
    8
    18
    Wasdewereldtogklein

16. Wolbert

Wolbert Member

Sep 27, 2015
    64
    6
    8
    Male
    Winsum the Netherlands
    ik heb het wel meegemaakt. Ik dacht namelijk dat hij wel over je heen wilde vliegen in smart mode als je genoeg afstand had, maar het GEO fence heeft ook een behoorlijke hoogte. Drone in de war dus en crash in de boom omdat hij zelf begon te denken. Ik start en land altijd in angle modus. Maximale controle en wel beter uitkijken naar je omgeving (nieuwsgierige honden) maar na de laatste firmware update gaat het landen toch als een zonnetje...

Wolbert

17. janjaap

janjaap Active Member

Oct 26, 2015
    532
    69
    28
    Male
    PENSIONADA
    Ja.... de geo-fence in smartmode..... volgens mij is die meer dan 20 meter hoog..... in het begin was ikk ook verbaasd hierover maar inmiddels gewend. Bij veel ruimte land ik vaak met RTH en als er teveel bomen of publiek is gewoon in anglemode.
    Ik weet nog een van de eerste keren; ik wilde van dichtbij een foto maken(selfie) maar de Q wou maar niet dichterbij komen.... tot het kwartje viel en ik zag dat de mode knop nog in smart stond. In angle mode dichterbij gehaald en foto's gemaakt.... (niet om aan te zien, maar dat ligt aan de persoon op de foto....)

18. Wolbert

Wolbert Member

Sep 27, 2015
    64
    6
    8
    Male
    Winsum the Netherlands
    Angle modus voor mij. IK schakel wel om naar Smart mode omdat ik dan makkelijk anderen ook even kan laten vliegen. Heeft ook zijn voordelen. Wil zelf wel overstappen op geheel en al angle mode maar af en toe is het makkelijker als je de orientatie van je Q niet helemaal kunt zien.

19. deaurin

deaurin New Member

Dec 24, 2015
    6
    0
    1
    Male
    Haha, ik heb m'n Q500+ ook gecrasht door smart mode.:( Eerste vlucht bleef 't apparaat 10 cm boven de grond hangen toen ik wilde landen, maar ik liep er al naartoe, waardoor de Q500 van me wegvloog en met de props het gras (en helaas de grond) maaide. Resultaat: van 8 props naar 4 in de eerste 5 vliegurenminuten

20. janjaap

janjaap Active Member

Oct 26, 2015
    532
    69
    28
    Male
    PENSIONADA
    Crash is niet door smartmode maar door pilot error.......
    Ook bij het landen in smartmode afstand houden..... staat allemaal duidelijk in de handleiding.....
    Toch zonde van die propellors..... gelukkig heb je er nog 4.....

Loading...

Share This Page