Par avance merci

Discussion in 'Typhoon H Plus Discussion' started by BOURDOISEAU Régis, Jul 8, 2019.

1. BOURDOISEAU Régis

BOURDOISEAU Régis New Member

Jul 8, 2019
    1
    0
    1
    Male
    Bonjour,

Je viens d’acquérir un TYPHOON H PRO par AMAZON France,
    L’appareil fonctionne, il est calibré, mais j’ai 1 soucis technique :

La caméra ne se connecte pas, il y a toujours le message en rouge « reconnecting to caméra, please wait … »

Par avance merci de m’apporter les solutions adéquates, afin si problème sérieux, je puisse retourner l’ensemble à AMAZON rapidement.

En cette attente, cordiales salutations

Translation:
    I have just acquired a TYPHOON H PRO by AMAZON France, The device works, it is calibrated, but I have 1 technical problem: The camera does not connect, there is always the red message "reconnecting to camera, please wait ..."In advance thank you for bringing me the appropriate solutions, so if serious problem, I can return all to AMAZON quickly.In the meantime, cordial greetings

2. WTFDproject

WTFDproject Active Member
    Staff Member

Oct 3, 2018
    774
    97
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    [QUOTE=" La caméra ne se connecte pas, il y a toujours le message en rouge « reconnecting to caméra, please wait" (Translation: The camera does not connect, there is always the red message "reconnecting to camera, please wait")[/QUOTE]

@BOURDOISEAU Régis,
    You did not mention the things you have already tried, so I will start from the first.
    Have you tried to bind the camera to the Drone? The instructions are on page 20 of the English language version, but I do not know the page number for the French language version.

Vous n'avez pas mentionné les choses que vous avez déjà essayées, alors je vais commencer par la première.Avez-vous essayé de lier l'appareil photo au drone? Les instructions se trouvent à la page 20 de la version anglaise, mais je ne connais pas le numéro de page de la version française.

3. azbloc

azbloc Member

Jul 31, 2015
    54
    9
    8
    Male
    FRANCE
    #3 azbloc, Jul 14, 2019
    Last edited by a moderator: Jul 14, 2019
    Salut Régis,
    La connexion se fait elle quand même?
    sur mon H480 c'est très long il faut être patient, il faut bien le mettre dans un endroit dégagé et si possible toujours sur le même lieux pendant quelques temps, les antennes de la ST16 pointé vers le drone.

en fait c'est long au début car entre le drone et la ST16 tout les deux recherche les satellites , et se connecte entre eux, c'est toujours un peu long en fonction du lieu ou tu te trouve.

si tout est bien appairé , caméra avec drone, que tu a bien fait la calibration, pas de soucis.

si tu est dans le 06 on peut essayer de se rencontrer si tu veut.

Google Translation:
    Hi Régis,
    The connection is it still?
    on my H480 it is very long it is necessary to be patient, it is necessary to put it in a clear place and if possible always on the same places for some time, the antennas of the ST16 pointed towards the drone.
    in fact it's long in the beginning because between the drone and the ST16 both search the satellites, and connects them, it's always a bit long depending on where you are.
    if everything is well matched, camera with drone, that you did the calibration, no worries.
    if you are in the 06 we can try to meet if you want.

Loading...

Share This Page