problème de démarrage du Drone Q500 4K

Discussion in 'French (Francais) Forum' started by knou, Jul 9, 2019.

1. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    #1 knou, Jul 9, 2019
    Last edited by a moderator: Jul 9, 2019
    Bonjour,
    J'ai eu un crash avec mon drone la caméra a été endommagée. J'en ai acheté une autre et suite à cela mon drone ne démarre plus.Quand j'ai enlevé la caméra endommagée le Drone redémarrai . Mais depuis je n'arrive plus à avoir une image fixe de la caméra une fois connectée et le drone met un bip quand je lance le démarrage et les moteurs ne tournent pas.
    J'ai suivi les différents séquences du binding jusqu'à la ligne 78 à partir du fichier binding-vérification tout est correct une image s'affiche et après il y a un changement permanent d'écran de la manière suivante:
    image caméra , puis écran vierge, écran avec les données, puis écran avec image caméra etc...
    Quelqu'un peut-il m'aider SVP.
    Merci d'avance

Hello,
    I had a crash with my drone the camera was damaged. I bought another one and after that my drone will not start anymore. When I removed the damaged camera the Drone restarted. But since then I can not get a still image of the camera once connected and the drone beeps when I start the engine and the engines do not turn. I followed the different sequences of the binding until the line 78 from the file binding-verification all is correct an image is displayed and after there is a permanent change of screen in the following way: camera image, then blank screen, screen with data, then screen with camera image etc ...Can someone help me please.

thank you in advance

2. WTFDproject

WTFDproject Active Member
    Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    @knou,
    Please, can you take a picture of the data screen that shows up. It may be a clue to the real problem.
    This does not seem to be a binding issue. I think the drone and camera are bound, but some other error is presenting itself, and is causing the failure of the motors to start.
    Also, will the motors start when the camera is removed?

S'il vous plaît, pouvez-vous prendre une photo de l'écran de données qui apparaît. C'est peut-être un indice du problème réel.Cela ne semble pas être un problème contraignant. Je pense que le drone et la caméra sont liés, mais une autre erreur se présente et est à l'origine de la panne des moteurs.
    De plus, les moteurs démarreront-ils lorsque la caméra sera retirée?

3. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion

4. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    #4 knou, Jul 12, 2019
    Last edited by a moderator: Jul 21, 2019
    Bonjour,
    Merci pour votre réponse.
    Je vous adresse la photo de l'écran du ST10 en connexion avec le Drone.les moteurs ne démarrent pas même si la caméra n'est pas branchée.
    Dans le local de la Batterie du Q500 le fil reliant la clé USB libre. Il n'y a pas de fil avec lequel le relier. Est-ce cela le problème? Je ne pense pas parce qu'il n'a jamais été branché.
    Merci d'avance pour votre réponse
    cordialement

Hello,Thank you for your reply.I send you the picture of the screen of the ST10 in connection with the Drone.the engines do not start even if the camera is not connected.In the room of the Battery of Q500 the wire connecting the free USB key. There is no thread with which to connect it. Is this the problem? I do not think so because it has never been connected.Thank you in advance for your answercordially

Attached Files:

5. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    #5 knou, Jul 15, 2019
    Bonsoir,
    Je reste en attente d'une réponse SVP
    Merci

Good evening,I'm waiting for an answer pleaseThank you

6. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    #6 knou, Jul 21, 2019
    Bonjour
    Je reste en attente d’une solution
    Merci.

Hello I'm waiting for a solution Thank you.

7. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    #7 WTFDproject, Jul 21, 2019
    Last edited: Jul 21, 2019
    I see two issues on the screen:
    1.) AQUIRING - The motors will not start until the drone has enough satellites with sufficient strength to calculate it's position. It has 12 satellites showing. This should be enough if each has good strength. You will need to connect the drone to the GUI to see if the satellite signals are good, or perhaps some other reason can be found for the failure to acquire sufficient strong satellites .
    Moving the drone outside, with a clear view of the sky may be all that is needed. Also, a Compass calibration may help.

2."Flight Settings - This is more troublesome. This should be bright, not dim. I do not know the cause of this, or the meaning of it. I do not recall seeing this condition before. It suggests there is an error in the controller itself. When you push this button, does the controller display the normal "Warning" box, and then the menu with "Bind" and others?

Je vois deux problèmes à l'écran:
    1.) AQUIRING - Les moteurs ne démarreront que lorsque le drone aura suffisamment de satellites suffisamment puissants pour calculer sa position. Il a 12 satellites montrant. Cela devrait suffire si chacun a une bonne force. Vous devrez connecter le drone à l'interface graphique pour voir si les signaux des satellites sont bons ou peut-être une autre raison peut-elle expliquer l'échec de l'acquisition de satellites suffisamment puissants.Déplacer le drone à l'extérieur, avec une vue dégagée du ciel, peut suffire. En outre, un étalonnage Compass peut aider.

2) Flight Settingsl - Ceci est plus gênant. Cela devrait être brillant, pas faible. Je ne connais ni la cause ni la signification de ceci. Je ne me rappelle pas avoir vu cette condition auparavant. Cela suggère qu'il y a une erreur dans le contrôleur lui-même. Lorsque vous appuyez sur ce bouton, le contrôleur affiche-t-il la boîte "Warning" normale, puis le menu avec "Bind" et les autres?

Image-ecran ST10.JPG
    20190721_025543b.jpg

8. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    These wires are as they should be. This is not a problem.

Ces fils sont comme ils devraient être. Ce n'est pas un problème.

9. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    Quand le drone n'est pas allumé le voyant de flight settings est fort j'appuie sur le voyant j'ai accès à bind et le reste. Quand j'appuie sur Bind j'ai la références SR24S-4276 qui s'affiche.
    Lorsque le drone est allumé le voyant flight setting est faible et il n'est pas accessible car il disparait et réapparait de manière régulière. lorsqu'il apparait j'appuie et il n'y aucune réponse.

10. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    When the drone is not on the flight settings light is strong I press the light I have access to bind and the rest. When I press Bind I have the reference SR24S-4276 displayed.
    When the drone is on the flight setting indicator is weak and not accessible because it disappears and reappears regularly. when it appears I press and there is no answer.

11. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    #11 WTFDproject, Jul 21, 2019
    C'est très nouveau pour moi. Je n'ai rien vu de semblable. Pour moi, cela semble être un problème avec le contrôleur, mais la coïncidence d'apparition après un crash de drone est trop forte pour être ignorée.Je demanderai à deux autres de s’associer à cela. L'un est @h-elsner . Il est probablement le plus au courant des Q500 dans le monde. @DoomMeister ne fonctionne pas beaucoup avec le Q500, mais il possède un large éventail de connaissances avec toutes les technologies. Pour aider avec ceci:
    1.) Avez-vous essayé de créer un nouveau modèle et de lier le drone au nouveau modèle?
    2.) Quelle version du firmware apparaît sur votre contrôleur?
    3.) Avez-vous essayé de réinitialiser le contrôleur à la "réinitialisation d'usine"?

This is very new to me. I have not seen anything similar. To me, it seems to be a problem with the controller, but the coincence of appearance after a drone crash is too strong to be ignored.
    I will ask two others to join in this. One is @h-elsner. He is likely the most knowledgeable of the Q500 in the world. @DoomMeister does not work with Q500 so much, but he has a great range of knowledge with all technology. To help with this:

1.) Have you tried to create a new model and bind the drone to the new model?
    2.) What version of firmware shows on your controller?
    3.) Have you tried to reset the controller to "factory reset"?

12. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    #12 WTFDproject, Jul 21, 2019
    Last edited: Jul 22, 2019
  13. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion

1_Yes i have create new model
    2-the version of firmware is (1.07 lasteversion) date 28 sept 2015
    3- I have not tried to reset the controller to "factory reset" . I dont know how to do it

My english is not perfect but i accept to exchange in English if is to easier for you

14. h-elsner

h-elsner Active Member

#14 h-elsner, Jul 21, 2019
    fsk_rssi in the FlightLog data will tell us a lot about the RC-connection. Hopefully there was a SD-card in the ST10 just to have the log data available.

Poer up the ST10 and wait until it is fully booted-up. Then connect it PC via USB. The file system of the SD card should appear in file manager if the card is in. If so, download the whole directory "FlightLog",. zip it and upload it here.

As long as GPS has "Aquiring" the motors will not start. If you disable the GPS, will the motors start then?

Edit:
    Camera/Wifi, RC-connection and GPS are different and mostly independent areas. We should focus to RC connection first.

Remove the camera, go out and try to start the copter. Tell us if and if so what mis-behaviour you experience.

br HE

15. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    1_Yes i have create new model
    2-the version of firmware is (1.07 lasteversion) date 28 sept 2015
    3- I have not tried to reset the controller to "factory reset" . I dont know how to do it

My english is not perfect but i accept to exchange in English if is to easier for you
    My country is Réunion Island in indien Océan the times zone is really GMT+4

16. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    From @DoomMeister :
    [Quote: This one is a little beyond me Tom having never had a Q500 system in my hands.
    I like your suggestions in post #11, especially 1and 3.
    Since the Q500 crashed, I am wondering if there may be some trouble with the Zigbee SR24. Maybe a bad antenna connection? Was the ST-10+ powered up with either antenna removed? Possibly a bad WiFi in the replacement camera, or the replacement camera caused a short when placed on the aircraft? (Aircraft was ok after crash until new camera was attached?)
    Hopefully Helmut will answer and you can always check with Crash Carr who has repaired more Q500’s than Yuneec [Quote]

I have sent a message to Steve Carr of another Forum.

17. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    the drone starts well except in HOME mode.
    the GPS is no longer in acquiring mode, it goes into ready mode. The problem is the connectin with the CGO3 camera... When I connect the device via the USB key to my PC all tests are good except the one of the camera
    with the ST10+ the control does not act on the camera.
    Thank you for your assistance

18. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    What's the Zigbee SR24? I don't know where the antenna is to check. The plane was in good condition, it was just the camera that hit a branch. The drone stayed in the shrub.

19. WTFDproject

Staff Member

Oct 3, 2018
    724
    83
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    This changes things a lot. We will need to focus on the new camera. It is normal for the drone not to start in Home Mode.
    I must attend another family event now. I will be back in several hours. I may be able to check in from time to time during the day.

20. knou

knou Member

Mar 12, 2019
    44
    3
    8
    Male
    Ile de La Réunion
    removed the camera and the motors start in smart and angle mode. I didn't fly the drone it's already dark.
    However, no start in Home mode

Loading...

Share This Page