Typhoon H Advanced.. ST16

Discussion in 'French (Francais) Forum' started by Joker83, Jun 16, 2019.

1. Joker83

Joker83 New Member

Sep 30, 2018
    3
    0
    1
    Male
    #1 Joker83, Jun 16, 2019
    Last edited by a moderator: Jun 16, 2019
    Bonjour à tous..
    Je suis nouveau dans ce forum...
    Je souhaiterais posséder le Typhoon H advanced, mais avant de me lancer dans cet achat je voudrais savoir si quelqu'un à déjà ouvert le boitier émetteur ST16 pour y voir les branchements.
    Je souhaiterais inverser la commande de puissance (montée/descente) car je suis habitué à voler sur hélicoptère RC, depuis de nombreuses années, en mode 2 inversé... La commande de puissance en reverse.
    J'ai trouvé sur un forum un tuto pour faire cette opération sur la ST10... Je pense donc que cela est faisable sur la ST16, si le branchement et la calibration est pareil...

Merci d'avance à tous…

Hello everyone..I am new to this forum ...I would like to own the Typhoon H advanced, but before embarking on this purchase I would like to know if someone has already opened the ST16 transmitter box to see the connections.I would like to reverse the power control (up / down) because I am used to fly RC helicopter for many years in reverse mode 2 ... Reverse power control.I found on a forum a tutorial to do this operation on the ST10 ... So I think this is feasible on the ST16, if the connection and calibration is the same ...Thank you in advance to all ...

2. WTFDproject

WTFDproject Active Member
    Staff Member

Oct 3, 2018
    443
    57
    28
    Male
    Retired Power Plant
    North Carolina Piedmont
    #2 WTFDproject, Jun 16, 2019
    Last edited: Jun 16, 2019
    I have not attempted to reverse the up/down, but the ST16 uses the same control sticks as the ST10.
    Je n'ai pas essayé d'inverser le sens haut / bas, mais le ST16 utilise les mêmes commandes que le ST10.

Also, there is no need to reverse the hardware. The ST16 is a programmable controller, and it is simple to reverse the throttle using the menu made for that purpose.
    En outre, il n'est pas nécessaire d'inverser le matériel. Le ST16 est un contrôleur programmable, et il est simple d’inverser la commande des gaz à l’aide du menu créé à cet effet.

Loading...

Share This Page