WiFi na crash niet meer optimaal.

Discussion in 'Nederlands Forum' started by fransman, Mar 25, 2021.

1. fransman

fransman New Member

Mar 25, 2021
    5
    1
    3
    Na een crash met mijn drone (what else in new..) heb ik 2 vleugels vervangen, de ophang-rubbers vernieuwd en het kapje voor de lens mat ivm filter terug geplaatst. Voor de zekerheid alles gereset en opnieuw kompas en remote ingesteld. Na dit alles bleek àlles nogmaal en de drone werkte goed, goed beeld en de functies werkte ook uitstekend. Één vreemd ding waar ik niet achter kom, de WiFi is na de crash niet zo sterk meer naar mijn idee. Als de drone verder dan 50 mtr bij detentie vandaan is blijft het laatste beeld staan en zie ik niet meer wat er gebeurt. Op zicht kan ik destine wel besturen tot wel 500 mtr weg maar geen actueel beeld meer op mijn lcd. Wat is hier fout gegaan.??

2. Pier2162

Pier2162 Member

Oct 5, 2020
    39
    9
    8
    Male
    Hallo. Over welke drone hebben we het?
    Het kan de antenne hebben geruïneerd of een connector hebben losgemaakt.

3. fransman

fransman New Member

Mar 25, 2021
    5
    1
    3
    Het is een yuneec Q500 4K.
    Vanmorgen nog de instellingen bekeken en deze stond op CGO 3-pro ipv CGO 3. Misschien dat dit er mee te maken had. Ik ga straks een proefvlucht maken. Ik hou je op de hoogte.

Sent from my iPhone using Yuneec-Forum.com

Pier2162 likes this.
  4. fransman

fransman New Member

Mar 25, 2021
    5
    1
    3
    Ik heb gecheckt maar het maakt geen verschil. Heb nog nooit CGO3 camera op gemaakt. Bang dat ik meer stukmaak dan maak.

5. Pier2162

Pier2162 Member

Oct 5, 2020
    39
    9
    8
    Male
    U moet de wifi-antenne van de CG03 controleren, de massaverbinding van de coaxkabel is mogelijk losgeraakt

Van wat ik hier op het forum lees, is het een situatie die heel vaak voorkomt.

6. fransman

fransman New Member

Mar 25, 2021
    5
    1
    3
    Camera los gemaakt, kabel los gemaakt. Druppeltje contactspray op beide kanten even in laten trekken, droog deppen en weer kabel op print aansluiting geklikt en een paar keer gedraaid om evt corrosie uit te sluiten. Proefvlucht gemaakt maar kan niet zeggen dat het stukken beter is geworden. Vroeger moest ik vaak zoeken en turen in de lucht om te kijken waar de drone hing en dat terwijl ik gewoon beeld op mijn remote had.

7. Pier2162

Pier2162 Member

Oct 5, 2020
    39
    9
    8
    Male
    Heb je geprobeerd de SD-kaart te veranderen?

8. fransman

fransman New Member

Mar 25, 2021
    5
    1
    3
    Nee niet geprobeerd maar om daar nu direct de link te zoeken. Heb wel zonder kaart gevlogen maar zelfde resultaat. Waar ik gisteren achter kwam toen ik de schalen van de camera los haalde is dat er aan de kant van de sd sleuf 2 reset knoppen zitten. Waar dienen deze voor..? Kan hier niets over vinden op het net.

9. Pier2162

Pier2162 Member

Oct 5, 2020
    39
    9
    8
    Male
    #9 Pier2162, Mar 27, 2021
    Last edited: Mar 28, 2021
Loading...

Share This Page